dinsdag 12 juni 2007

Dit weekend

Afgelopen weekend twee wedstrijden gehad, eerst op zaterdag in Havelte-West, voor mij een rustig oefenwedstrijdje. En op zondag het allereerste echte NK sprint.

Ik zou de zaterdag gebruiken om rustig te oefenen voor zondag. Goed vooruitplannen etc.
Helaas viel mijn wedstrijd een beetje in het water door een buizerd die op dit moment daar ergens een nest heeft. Mijn vader had al gewaarschuwd voor deze agressieve vogel, maar ik geloofde het niet echt... Hij was zelf al aangevallen, en andere mensen ook, soms zelfs met als resultaat hoofdwonden.

Ik was om half 12 gestart, post 1 snel gevonden, route naar post 2 al uitgestippeld, en terwijl ik bijna bij post 2 ben, ik sta op het punt om van het pad af te gaan, zie ik 'm in de boom zitten.
Ik raak al een beetje in paniek, en dat beest keek me ook redelijk boos aan. Ik besluit om toch maar door te lopen en ik loop het bos in naar post 2. Hier valt 'ie me voor het eerst van achteren aan, ik ben snel doorgelopen, werd nog een keer aangevallen, heb post 2 gestempeld en toen ben ik als een gek weggesprint. Toen ik weer op de tankbaan stond dacht ik hem kwijt te zijn, maar ik werd nog een keertje van achteren aangevallen. Dit keer raakte hij me heel lichtjes, de eerste keren waren een soort waarschuwing denk ik. Ik was het wel een beetje zat, dus ik probeerde met een omweg naar post 6 te lopen, die buiten de "gevarenzone" zat. Toen ik weer wat gekalmeerd was en op de goede weg zat, dacht ik eindelijk een normale wedstrijd te kunnen lopen, maar dat beest moest me nog eens aanvallen. Toen had ik het echt gehad, had echt geen zin in verwondingen of tetanus-prikken halen, dus ben ik dwars door een weiland teruggelopen naar de start, waar ze me blijkbaar nog niet verwacht hadden...

Ik was trouwens de enige die was aangevallen, de rest had er totaal geen last van...


Geen opmerkingen: