dinsdag 19 juni 2007

Dorp OL

En vandaag een OL gedaan in Havelte zelf. Ik had op een 1:25000 kaart een route gemaakt. Helaas bleek dat wat te klein en priegelig, dus heb ik 'm uiteindelijk uitgeprint op 1:16000 (ongeveer 1,5x zo groot als 1:25000).

Natuurlijk is het in een stad of dorp altijd makkelijker, maar de kaart was niet echt goed leesbaar onder het lopen, wat het toch wel lastig maakte. Hierdoor heb ik af en toe heel even stil gestaan om te kijken.

Maar één foutje gemaakt, op weg naar 7, ik dacht dat er een doorgang was dus liep ik in westelijke richting. Toen ik goed op de kaart keek zag ik dat er geen doorgang was, toch maar doorgelopen en er was gelukkig toch een klein paadje. Achteraf was de routekeus toch niet goed geweest.

Ik heb redelijk voluit gelopen, en dat kostte behoorlijk wat kracht met dit warme weer, bij 11 was ik behoorlijk stuk en even de weg kwijt. Ik heb de stopwatch even stilgezet en ben daarna weer verder gegaan. Het is natuurlijk niet de bedoeling in een training om helemaal stuk te gaan.

Ik wilde proberen om onder de 40 minuten te blijven, het was 5,7km dus dat moest wel lukken, al was het totaal aan lopen ongeveer 2km verder: 7,5! Mijn tijd was 31'58", dus ik ben wel tevreden over deze training. Ik heb de route getekend in Google Earth, en de posten eroverheen getekend in paint, het is niet echt mooi, maar ja. Onderaan ook nog een link naar het kaartje waar ik op gelopen heb, om het wat duidelijker te maken.
Kaartje (zonder route)



1 opmerking:

Anoniem zei

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Impressora e Multifuncional, I hope you enjoy. The address is http://impressora-multifuncional.blogspot.com. A hug.