zondag 20 mei 2007

2 Daagse van Brabant

Nou, de 2 daagse zit er weer op. 2 dagen lang heen en weer rijden, zwaar, maar het was leuk. Alleen had ik niet echt 2 succesvolle dagen..

De eerste dag Boshoverheide. Alles ging eigenlijk best goed, in het begin 2 foutjes, en bij post 19 nog een grote. Dat koste totaal ongeveer 5-6 minuten, maar met de tijd was ik tevreden. Tot ik bij het wedstrijdsecretariaat kwam en bleek dat ik m'n emit niet overal even goed ingelegd had. Bij de start had ik 'm er al niet goed ingedaan, en 6 en 17 waren ook niet goed gegaan. Tja, eigen schuld, maar hierdoor werd ik natuurlijk wel gediskwalificeerd. Erg jammer, maar gelukkig wist ik van mezelf dat ik het toch wel goed had gedaan. M'n eindtijd zou ongeveer 46 minuten geweest zijn, op 7km.

Uitslagen Dag 1
Kaart (route 3)

De tweede dag optimistisch opgestaan en weer richting zuiden vertrokken. Deze dag was de kaart Weerterbergen, en dit terrein was technisch iets moeilijker, iets meer gedetailleerd reliƫf. Ik zou deze dag natuurlijk wat beter op het posten stempelen letten, en ik wilde proberen technisch zo goed mogelijk proberen te oriƫnteren. Helaas ging dit helemaal mis, ik was totaal niet geconcentreerd en de hele wedstrijd ging verkeerd. post 1 ging al niet helemaal lekker, bij 2 liep ik al te zoeken, en bij 3 ging ik helemaal de mist in. Het vervolg was niet veel beter, ik maak bij elke post wel een fout(je). Van 11 naar 12 was helemaal erg, dat alleen al kost me bijna 16 minuten. Daardoor ging m'n looptempo natuurlijk ook omlaag en heb ik de wedstrijd rustig uitgelopen. Totaal maak ik ruim 28 (!) minuten aan fouten. Na de wedstrijd ging ik bij mezelf na hoe dit kwam, en het enige wat ik kan bedenken is gewoon slechte concentratie en misschien te graag willen. En als het eenmaal fout gaat, dan gaat het ook helemaal fout. Dit was echt m'n slechtste wedstrijd ooit, maar ik heb er wel weer van geleerd...

Uitslagen Dag 2
Splits
Kaart (route 3)

Geen opmerkingen: