donderdag 17 mei 2007

Contourtraining




Ongeveer een week geleden kreeg ik van m'n vader de kaart van havelte west waar alleen de hoogtelijnen op staan, dus die moest ik vandaag maar eens uitproberen. M'n vader had een leuke route gemaakt en allemaal rood-witte lintjes in het bos gehangen.

Ik had me voorgenomen om heel rustig te lopen, maar toch was het nog behoorlijk lastig. De eerste 2 posten gingen redelijk goed, maar naar 3 maak ik een grote fout, uiteindelijk loop ik er onderlangs en met een grote omweg kom ik er toch. Dat stukje van 2 naar 3 kost alleen wel ruim 7 minuten... Bij 8 gaat het weer mis en ga ik een insnijding te veel naar het westen erin waar ik pas een paar minuten later achterkom. 9 gaat helemaal raar, ik wist precies waar ik was, maar de post vinden lukt gewoon niet.. uiteindelijk zie ik hem bij toeval, wel op de goede plek. Daarna bij 11 nog in de war, de kuil was gewoon niet te vinden, en pas na een paar keer heen en weer gelopen te zijn vind ik hem.

De rest ging probleemloos, vooral de doorsteek van 11 naar 12 door dicht bos ging juist wel weer goed. Ik heb ook erg rustig gelopen en me niet laten opjagen door de fouten die ik maakte. Uiteindelijk wel een erg goede training, veel geleerd, juist omdat het zo moeilijk is om op zo'n kaart te lopen. De afstand was ongeveer 4,8km, mijn tijd was 58'.


Boven de kaart , onder de kaart met mijn route ingetekend.



Geen opmerkingen: