dinsdag 29 mei 2007

Sprintjes

Na de héél erg luie dag van gisteren toch maar weer trainen. M'n vader had nog wel kaarten van de kazerne met vast postennet, dus ik ben daar naar toe gegaan. Toch alvast oefenen voor de sprint op 10 juni.


Uiteindelijk heb ik 3 omlopen gedaan van elk ongeveer 3km. De planning was eerst om er twee te doen, maar het was zo leuk...


De eerste was 2,9km, vooral gebruikt als warming-up. Ging op zich wel goed, wel één foutje bij een onduidelijke cultuurgrens. Tijd was uiteindelijk 19'30".
De tweede vol gas gegaan. Alles ging goed tot post 7 en toen raakte ik even in de knoei met de plantsoenen, dacht dat ik er misschien wel doorheen kon, maar toen ik er voor stond waren ze toch wel erg dicht en hoog begroeid... M'n tijd was 16'20" over 3km
De derde wilde ik eigenlijk ook snel doen, maar het beste was er wel een beetje af. Toch kon ik nog een redelijk tempo vasthouden en deze omloop foutloos doen, daarom was deze km-tijd ook sneller dan de 2e: 15'54" over 3km.


Na deze (bijna) 9km was ik best wel moe... Maar wel een lekkere voorbereiding voor over twee weken. Als ik kan zorgen dat het fijn-oriënteren nog iets beter gaat tijdens de wedstrijd, dan moet het helemaal goed komen.

Geen opmerkingen: