donderdag 31 mei 2007

Duurloopje

Vandaag een "lange" duurloop. Het was niet echt lang, maar 14km, maar te kort om dan over een gewoon duurloopje te spreken...
Voor de lol ben ik het parcours van de mountainbike-route hier maar eens gaan volgen, dat ongeveer 14km is. Ik had de kaart meegenomen, toch gewoon leuk om dat nog even extra mee te pakken en te trainen. Al was 'ie na een half uur al doorweekt van de regen...

Het eerste gedeelte van het parcours was redelijk vlak en recht. Na een 3 à 4 kilometer kwamen de bochtjes. Best vervelend om zoveel bochtjes te lopen, maar ook wel afwisselend en leuk. Daarna weer een recht stuk, waar ik in een bocht ook nog met m'n rechterschouder zomaar tegen een boom botste, waarna ik zonder erbij na te denken riep: "hmm, dat deed best wel zeer", het sloeg helemaal nergens op en kwam er ook wel raar uit...

Als laatste het stuk met de echte heuveltjes, veel op en neer en natuurlijk de bochtjes. Hoewel m'n tempo niet te hoog lag, was ik toch best moe ergens in het midden van dit gedeelte. Gelukkig waren de laatste 500m weer recht en vlak... M'n tijd was 1u07', voor m'n gevoel liep ik veel harder, maar de tijd viel natuurlijk tegen door al die bochten waarin je moet afremmen, en de heuvels. En alles was natuurlijk onverhard en modderig...

Volgende keer weer gewoon een duurloopje op de weg, maar voor een keer is dit wel leuk. Het moet zeker nog een keer onder het uur kunnen. Wat wel raar is, is dat ik helemaal geen mountainbikers ben tegengekomen. Zijn ze soms allergisch voor regen?




Geen opmerkingen: