dinsdag 15 mei 2007

Interval



Vandaag een intervaltraining gedaan, 8x400 meter, met tussendoor 400m rust en op de helft na 4 intervallen 800m rust. De planning was om ze allemaal tussen de 82" en 84" te lopen, maar het ging toch iets sneller.

Op 10 minuten lopen van huis ligt een mooi parcours van 400m wat ook gebruikt wordt voor coopertests. Het is geen atletiekbaan, gewoon een schelpenpad met flink wat bochten en een stukje vals plat.

De eerste 4 liep ik met kaart, om te kijken hoe het kaartlezen en plannen van de route met hoge snelheid gaat, en om dit te oefenen. Dat ging op zich best goed, maar het beviel me niet echt, ik kon me niet echt op de 400'jes concentreren. De eerste 4 gingen zo rond de 82"

Na de "grote pauze" dus zonder kaart gelopen, het ging niet echt beter, maar was wel fijner, ik kon me tenminste concentreren op het lopen. De tijden waren wel wat sneller, de eerste 3 ongeveer 80". Natuurlijk bij de laatste nog even kijken wat er inzit, kan eigenlijk niet en is ook niet goed voor de training, maar ja.. Redelijk voluit kwam ik toch nog tot 66", waar ik helemaal niet ontevreden mee ben.

Tijdens het lopen ook nergens last van, de tijden vielen mij ook echt mee. Ik liep eigenlijk zonder echte problemen 80"-82", maar tijdens het uitlopen merkte ik toch dat m'n knie weer wat opspeelde, wat een aantal weken geleden ook al zo was. Morgen dus maar even rust en niet uitlopen.

Geen opmerkingen: