dinsdag 22 mei 2007

Eerste traininkje


Weer begonnen met trainen vandaag, na de 2-daagse. Net als iedere dinsdag stond er een interval op het programma. Eerst had ik er niet echt zin in, meer zin in een lange duurloop o.i.d., maar ik bedacht dat dit toch wel het beste was. Omdat ik me wel redelijk sterk voelde besloot ik er 2 meer te doen dan vorige keer, dus totaal 10. Dit is voorlopig ook wel het maximum denk ik, toch rustig opvoeren...


Bij wijze van test heb ik alle intervals op cross-spikes gelopen, om te kijken hoe dat ging. Dat beviel me best goed, al kreeg ik op het laatst toch wel wat last van m'n voetjes. Maar de snelheid zit er dan wel in! Het doel was om ze allemaal rond de 79" te lopen.


De eerste 4-5 gingen heel redelijk, steeds zo rond de 77"-78". Daarna ging het toch wat moeizamer, maar ik kon het tempo wel vast houden. Bij dee laatste 3 was het beste er toch af, dus ik heb maar niet net zo'n snelle laatste 400 gedaan zoals vorige week. Toch kon ik nog 78" gemiddeld lopen.


Na de training de tijden in een grafiekje gezet, en zoals je kunt zien zijn de laatste 5-6 heel wisselvallig, de ene 2 seconden sneller dan de volgende. Ik merkte hier tijdens de training niks van, maar blijkbaar had ik dan toch nog wat herstel nodig na een 77", en liep ik de volgende in 79". Volgende keer toch eens op letten. Voor de rest nergens last van gehad, dus dat is helemaal positief.


Ik heb binnenkort ook geen wedstrijden meer, de eerste is weer op 10 juni, het NK sprint. Ik heb er zin in!

Geen opmerkingen: